onsdag 12 juni 2013

En magisk värld

Mellan skolavslutningarna idag så passade jag på att låna boken "min morbror trollkarlen" vilket är den första boken i Narnia-serien och jag har aldrig läst den. Jag läste "Häxan och lejonet" med barnen i våras så jag tänkte ta denna som vår nya högläsningsbok. :) Det ska bli intressant. Jag kommer fortfarande ihåg hur min pappa läste "Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige" för mig och min bror när vi var små och hur jag älskade att krypa upp i sängen och lyssna till honom när han läste för mig och min bror. :)

Undrar hur många föräldrar det egentligen som läser högt för sina barn idag och då menar jag inte de som säger att de gör det fast det inte riktigt är sant... För mig är böckernas värld en magisk värld. En värld där man kan drömma sig bort och där man kan använda sin fantasi och vilka äventyr man får vara med om!

Inga kommentarer: