tisdag 30 december 2008

Forma din framtid idag

Det är temat för årets Bolliaden för UM + UK. Man kan beskriva det som en ungdomskonferens för LDS-tonåringar 14-18 år gamla. Tillsammans med alla ledare och funktionärer är vi ca 280 personer och jag står i köket! Jag har precis klarat av middagsserveringen samt nattmackan och jag är helt färdig! Mina fötter känns som två blyklumpar och min kropp är som överkokt spagetti men jag är ändå hemma och bakar bröd.

Varför bakar jag bröd kvart i 1 på morgonen? Jo även om vi har en cateringfirma som sköter matlagningen till oss så hade de grovt underskattat hur mycket smörgåsar tonåringar äter vilket gjorde att de 16 limpor vi hade har helt tagit slut. Även om vi hade ransonerat brödet hade det ändå inte räckt till frukosten i morgon så nu håller jag och en till matansvarig på och bakar bröd för 8 i morgon bitti ska frukosten stå klar och det är exakt då som lilla butiken på orten öppnar och vi har ingen chans att skjuta på frukosten för dagen är fullspäckad av aktiviteter och sport.

I morgon kväll ska vi ha en dans med ABBA-tema och det var mitt förslag! Jag är otroligt lycklig över att mitt förslag på temat var det som godtogs. Det är så att varje kväll mellan 19-00 så är det dans - pardans - för ungdomarna och varje kväll har dansen ett nytt tema. Idag var det "kom som du är", i morgon "ABBA" och sedan blir det faktiskt en Nyårs-bal med fin mat och sedan dans i balsalen där flickorna har vackra klänningar och killarna är så stiliga i sina finbyxor och skjortor. :)

Inga kommentarer: