måndag 17 augusti 2009

Mac&Cheese: Oh boy!

Alla som känner min dotter vet hur svårt det är att få henne att äta någonting överhuvudtaget. Hennes pappas lösning på detta är att dra in pengar från hennes veckopeng om hon inte tycker om maten.. det är något som är helt fel i mina ögon för man ska inte blanda in mat och pengar i samma situation - någonsin!

Men idag så åkte hon och jag iväg och handlade och jag kom att tänka på när vi åt på Hard Rock Café i Stockholm och att dottern vräkte i sig maten fullständigt och jag bestämde mig för att göra något liknande deras version av Mac&Cheese.

90g margarin fick smälta på låg värme
3 dl grädde tillsattes tillsammans med
2 äggulor och
150 gram riven cheddarost

Sedan höjde jag värmen lite så att blandningen sjöd - aldrig kokade.

Till detta serverade vi "skruv"pasta tricolore.

Emma vräkte i sig 2 stora portioner!!!

Inga kommentarer: