torsdag 3 december 2009

Eget hårborttagningsvax

2 dl socker
1.5 dl honung
saften av ½ citron
6 dl vatten
1 nypa salt

Sen ska det koka på spisen (full värme) tills det blir ljusbrunt Rör om under tiden vaxet svalnar, det ska bli som tuggummi/kolakonsistens. Ja och sen e det väl dags att vaxa. När ni lägger vaxet på benet så stryk den neråt och när ni ska ta bort det så tar ni nerifrån och uppåt. Stryk ut vaxet, lägg remsan över vaxet och lämna en bit remsa kvar framför vaxet så du har något att ta i och gnugga fast remsan i vaxet. Sedan är det bara att rycka.

Remsor jag använt är av gamla påslakan som jag klippt i lagom stora längder – typ 20x7 cm i storlek. Vaxet ska hela tiden vara varmt - inte hett - så värm upp det i mikron mellan varven när det är dags för vaxning! - Lycka till!

1 kommentar:

netwidow sa...

Hejsan!
Vi har inte pratat på länge och det är synd tycker jag... Det var lite jobbigt det vi båda upplevde på varsitt håll med det som var.

Vi har gått vidare på vårt eget vis båda två och jag har startat ett blogg-forum sedan dess, ganska aktivt för att vara ett nytt forum. Jag satt och gick igenom tidigare inlägg, tänkte publicera min historia anonymt, men så insåg jag att jag länkade till dig och då gick det ju inte.

Hoppas du har det bra i ditt liv, att barnen mår bra och att allt ordnat sig!!!

Kramar, Anneli