lördag 16 januari 2010

Å herre min skapare!

Hade någon varit hemma hos oss idag nu när jag serverade maten skulle vem som helst trott att mina barn aldrig får någon mat för de har verkligen vräkt i sig maten!

Jag gjorde i ordning köttbullar, mos, sås, rårörd lingonsylt, broccoli och majs.. det finns INGET kvar i karotterna ute i köket!

Barnen är helt tossiga i mitt potatismos om jag har i vittryffelolja samt olivolja med citron i moset. Till det hemlagade köttbullar med brunsås med lite lingonsylt i såsen. Emma åt upp en hel burk majs och Erik satte i sig ett antal broccolibuketter.

I morgon kommer farmor och farfar över och jag har ingen aning om vad jag ska laga till då men det lutar åt att jag gör ett smörgåsbord av olika maträtter för ovanlighetens skull - jag tycker om att laga mat och det är alltid kul att hitta på nya saker att äta när vi får besök.. problemet är att barnen inte alltid är lika övertygade om att ny mat faktiskt är god så jag ska nog fixa till falafel och någon couscousröra samt kycklinggryta och någon potatisrätt..

Inga kommentarer: