söndag 16 maj 2010

En smula mör

Jag har varit barnledig hela helgen så jag passade på att göra en upptäcksfärd utefter spårstigarna på orten. Jag tänkte att jag skulle testa 10km stigen men jag hittade inte en markering så det blev bara 4km.. så jag gick ett varv till och samma sak hände.

Mot kvällen tänkte jag ge mig ut igen fast ta 5km varvet och det var nog tur det för jag fick ett utbrott på grannen under mig.. varje gång något låter i byggnaden så kommer han och klagar på mig och jag är så trött på allt hans tjafs om det hela så jag skällde ut honom för nu vägrar jag ta emot mer skit från honom.

Så vändan ute i skogen passade bra för att bli av med all ilska och frustration.

Idag söndag gav jag mig attan på att jag skulle hitta den där markeringen så jag gick från slutet av spåret och en bra bit ute i skogen och enbart synlig från fel håll hittade jag markeringarna. Problemet sedan var att de flesta broar var helt trasiga, stigen var söndertrampad av hästar och det var blött och lerigt. Och inte nog med det så var det återigen dåligt markerat igen men jag tog sikte på 7km banan.

Det tog 2½ timme att komma runt 7 km. I fortsättningen tills marken torkat så kommer jag att fortsätta utefter 5km sträckan.

Mina fötter är halvt förstörda, låren är möra men jag mår bra! :)

Inga kommentarer: