torsdag 8 juli 2010

Den kokta kräftan har kommit hem. :)

Igår morse tog jag med mig barnen och nästintill alla våra campingsaker ut till en sjö ca 7 mil bort där vi mötte upp en vän + dotter och vi spenderade hela dagen på stranden med massor med bad, bus och underbara barn. :) Det blev både matlagning och grilla också innan det var dags att sätta upp tälten och tack och lov hade jag båda tälten med mig då min väns tält inte hade alla delar så det var bara att hämta extratältet jag hade i bilen och vips hade alla fått någonstans att sova. Vi hade nog lyckats klämma in oss alla 5 i tremannatältet om vi varit tvungna till det.. det hade blivit trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum som det så fint heter.

I morse vaknade jag upp med världens ryggvärk och huvudvärk. Jag lyckades ta mig upp och fixa frukost vilket bestod av bröd (pinnbröd) som jag lindat bacon runtom och sedan tillagade vi dessa över öppen eld.. efter det gick jag tillbaka till tältet och slocknade..

Vi åkte hem under tidig eftermiddag idag och vi hade funderingar på att stanna hos farmor och farfar men det visade sig att de precis hade smitit iväg till en badstrand så vi åkte direkt hem istället...

Väl hemma så kraschade vi nog alla på olika platser omkring i lägenheten. Nu är klockan snart midnatt och båda barnen ligger och sover i min säng och det finns liksom ingen plats till mig där inne.. så det blir nog att lägga sig i Emmas extrasäng inne i hennes rum om jag ska få sova i en säng överhuvudtaget. :)

Inga kommentarer: