söndag 5 september 2010

Bloggen stängd

I alla fall tills jag får veta vad tingsrätten beslutar.. tills dess kan jag sitta här och skriva av mig i fred.

Så exets ena kompis blev kallad som vittne i tingsrätten och jag mådde skitdåligt över att han skulle dit för exet, kompisen och kompisens fru är de som har varit hemska mot mig under hela den här tiden - de har helt på eget bevåg bestämt tider, lämningar och försökt få mig att skriva på dokument gällande barnen och mitt och exets tidigare ägodelar.

Så kom den här mannen in i tingsrättssalen och började prata. Jo han tyckte jättebra om mig och bla bla bla.. sedan började han och han var inte nådig. Började prata om att helt plötsligt blev jag bara hemskare och hemskare och han såg en sida av mig han aldrig sett tidigare och att jag började säga elaka saker om exet.. om att exet skulle ha tittat på barnporr men han hade minsann pratat med exet och han kunde inte förstå hur jag kunde ha sagt något sånt här.

Detta babblade han på under en tid och sedan satte han in nådastöten: jodå han hade börjar fundera på om det inte var så att jag faktiskt hade någon psykisk störning och att jag kunde ha någon sjukdom och det här hade han helt och hållet gjort för att hjälpa mig. Så han hade varit ut på internet och läst på om psykiska sjukdomar och sedan hade han pratat med min mamma om min barndom och tillsammans hade den här mannen och min mamma kommit överens om och de hade också diagnostiserat mig som psykiskt sjuk!

Så berättade han också om gången han hade skickat över ambulans och polis till mig och att efteråt hade ambulanssjukvårdarna kommit ut och tittat på honom som om han vore galen för det fanns ju inget att oroa sig för. Vid det här tillfället vänder sig min jurist sig mot mig och börjar skriva i mitt block "du det tycker jag också att han verkar vara" och jag höll på att bryta ihop. Där hade jag nu suttit i flera timmar och fått en massa skit slängt över mig gång på gång och jag ville bara skratta! Lyckades hålla mig och skrev ner "tack" på papperet och detta räddade hela min tillvaro!

Enligt åhörarna och även min jurist så betedde sig den här mannen som en fullständig galning och det kan till och med vara så att exet kan förlora vårdnaden om barnen pga hans egen väns redogörelse i rätten!

Inga kommentarer: