fredag 10 september 2010

Lägger in ett mail jag skrev

Jag var in till tingsrätten för slutförhandlingen i vårdnadstvisten.

Jag upptäckte ganska snabbt att jag hade en bättre jurist. Exets jurist försökte sätta dit mig på småsaker medan min jurist hade ganska tunga frågor till exet och han blev slutligen tvungen att erkänna ett par av lögnerna.

Exet hade även 2 vittnen med sig in och det ena vittnet började bra för hans sida.. berättade om hur han hade tyckt om mig i början och sedan tog det hus i helvetet för honom. Han började prata om hur han såg att jag blev mer och mer vansinnig och sa och gjorde olämpliga saker.. han berättade att jag anklagat exet för att vara pedofil och detta var något ingen av våra andra sidor hade pratat om.

Vid det här laget hade jag suttit i 6 timmar i "slakta-Seven-jakten" som det kändes som och så börjar den här mannen prata om gången han hade skickat hem ambulans och polismän hem till mig. Till saken hör att för 12 år sedan slutade han arbeta som ambulanssjukvårdare så han berättade om att 2 av hans fd arbetskamrater kom ner och tittade på honom som om han vore galen.

Under tiden som allt skedde så skrev jag anteckningar i mitt block jag hade med mig och min jurist lutar sig över mot mitt papper och skriver "det tycker jag också att han verkar vara" och jag höll på att bryta ihop fullständigt men lyckades hålla mig från att skratta och skrev bara "tack".

Sedan satte han igång och pratade om hur han ansåg att jag har en psykiskt sjukdom och hur han hade letat upp olika diagnoser på internet och hur han och min mamma sedan suttit och pratat om hur psykiskt störd jag var och att dessa två tillsammans kommit överens om att jag var psykiskt sjuk.

Jag satt bara och gapade!

Vid slutpläderingen tog min jurist upp vad psykologen som utvärderat mig och barnen skrivit - allt gott. Och sedan började hon prata om all kritik socialtjänsten fått av Länsstyrelsen efter att jag lämnat in klagomål till dem.

Sedan kom det jag aldrig tänkt på. Hon började prata om hur stor skada på mitt och exets förhållande den här familjen (exets vän - vittnet + fru) gjort mot oss efter att vi separerat. Hur det var de som hade triggat socialanmälan genom att ringa till förskolan och säga att jag var psykiskt sjuk.

Det var helt och hållet de som styrde socialtjänstens utredning och hon menade också på att de hade kränkt mig djup och hade det inte varit för dem och att de har lagt sig i på tok för mycket så kanske jag och exet hade haft en chans att kunna samarbeta men pga dem så finns det idag ingen chans till något sånt.

Hon sa också att exet hade inte direkt deltagit i allt det som den här familjen gjort men att han hade tillåtit dem att behandla mig som de gjort.

Så nu är det bara att vänta tills den 16e klockan 11 för då kommer domen att finnas tillgänglig vid tingsrätten. Förlorar vi då så kommer vi att lämna in en ansökan om prövning i hovrätten och tydligen ska det finnas en stor chans att vi kan få en prövning där i och med att vi inte ens presenterat hälften av alla bevis vi har emot honom.

Inga kommentarer: