lördag 27 november 2010

Vinterland

Finns det något härligare än en kopp varm choklad efter ett par timmar ute i pulkabacken? Jag tror inte det om jag ska vara ärlig.

Det har snöat kraftigt i över en veckas tid och det fortsätter i samma takt. Jag hade tänkt åka in till Leklandet med barnen idag men jag vill inte ge mig ut på vägarna så vi stannade hemma och gick till pulkabacken istället.

Annat än det har det varit lugnt. Jag är förkyld och känner att jag behöver ta det lugnt i helgen men jag har letat på lite mer kläder och skor till ett barn som är i behov av sånt. Mina barn har så mycket kläder att de inte skulle sakna att en kasse kläder försvinner och barnet i fråga som skulle donera kläder fick själv vara med och välja ut vilka kläder det andra barnet behöver.

Det känns så bra att veta att jag kan hjälpa någon annan och där saker - i detta fall kläder - kommer till bra användning. Tillsammans med en kollega har vi nu samlat ihop idrottskläder + skor, vanliga kläder och ett par vinterstövlar.. allt som det här barnet saknar.

Inga kommentarer: