lördag 17 maj 2008

Mår så dåligt

Det har varit tufft ett tag. Jag har gråtit mig själv till sömns nästintill varje natt. Antingen hetsäter jag eller så äter jag ingenting.. jag kan inte rekommendera att gå igenom något sånt här bara för att gå ner lite i vikt men jag har gått ner 2.5 kilo på ungefär en vecka.

Ett tag började jag verkligen oroa mig för att hitta en lägenhet. Jag stod som 2a på flera lägenheter men det var alltid någon före mig som tog dem. Till det tillkom också oron för hur vi ska klara oss ekonomiskt. Så länge jag har arbete så är det inga problem men så fort jag går tillbaka på a-kassan igen så kommer det att bli tufft så jag började se mig omkring efter även mindre lägenheter.

Jag bröt ihop i fredags och en väninna skickade iväg mig att tala med en man som gillar att lägga upp budgetar och han representerar också en organisation som kan hjälpa mig. Jag ringde tidigare till soc för att se om det kunde bli aktuellt med bidrag men så länge som min son har sparade medel så kommer vi att bli nekade bidrag. Min sons farmor sparar ett par tusenlappar per år till honom och de är spärrade och banken vägrar släppa på spärren så jag kan inte komma åt pengarna som soc krävde.

Nu har dock hänt fler saker som gör att jag inte kommer att behöva oroa mig för mat eller hyra och jag var först på att tinga en 2a i torsdags. Jag var och tittade på lägenheten och den skulle passa oss utmärkt. Stort kök och sovrum. Vardagsrummet var inte så där jättestort men det fungerar. Otroligt fina lekplatser i närheten men det fanns dock ett stort problem - grannen. Han släpptes från fängelset i höstas och för tydligen ett fasligt liv om nätterna!! Securitas, störningsjour och polis har tydligen tillsammans varit där över 40 gånger sedan han flyttade in i höstas.

Jag ringde till bostadsförmedlingen igår och fick veta att den här mannen har blivit avhyst och ska flytta om 1½ månad. Jag valde att tacka ja till lägenheten igår men det är fortfarande betänketid till på torsdag innan jag får veta om bostadsförmedlingen godkänner mig eller inte och jag hoppas jag får lägenheten.

Jag ringde till skolan intill lägenheten och kommer min son att hamna där så hamnar han i samma klass som en kompis till honom och jag har även pratat med chefen för barnomsorgen i området och det finns två platser på en förskola och på samma avdelning där en annan väninna har sina två barn och där kommer troligen min dotter att få gå.

Under sommaren kommer jag inte behöva oroa mig för barnvakter för tre tonåringar jag litar fullt på har erbjudit sig att passa dottern innan förskolan öppnar och de vill även hämta henne tidigare eller ha henne hemma hela tiden. Jag jobbar själv inom förskolan vilket gör det problematiskt för mig att öppna och stänga nu när jag blir ensamstående för det finns ingen förskola i mitt område som har öppet på tider som jag egentligen skulle behöva.

Inga kommentarer: