måndag 21 juni 2010

Min vardag

Jag lever med något som jag själv anser vara ett osynligt handikapp.. problemet är att det finns ingen förklaring till varför min kropp reagerar som den gör och det finns inga botemedel - det finns mediciner som ibland kan lindra mina problem..

Vad pratar jag om? Jo något som kallas för en "funktionell störning i mag- och tarmsystemet" också kallat: IBS.

Skoven kommer med jämna mellanrum och det kan handla om ett tillfälligt bakslag eller så får jag leva med smärtorna och problemen i ett par veckor. Denna gång hoppas jag på att det bara är något tillfälligt.

Jag har tagit en tablett redan och sitter nu här framför datorn och väntar på att se om jag får någon som helst reaktion på magen.. om den blir lugnare eller om jag kommer att få vara uppe ett par timmar till i natt.

Inga kommentarer: