lördag 21 juni 2008

Storhandling pågår!

Här har vi någon som har varit van vid att ha en stor bil när hon ska iväg och storhandla. Visserligen har vi alltid åkt hela familjen men idag var det dags att ta det stora klivet in i singellivet och storhandla själv med busarna i släptåg.

Jag var så beredd på att behöva jaga minibusen genom hela butikerna för att slutligen stå där i kassan med ett vilt skrikande argsint barn för att jag inte köpte den där tidningen som detta lilla troll ville ha men det hände faktiskt inte. Båda barnen följde med mig runt i hela butiken och hjälpte mig med att hämta varor och att lägga (läs "häva ner") dem i shoppingvagnen.

Eftersom budgeten numera kommer att krympa till det minimala så vågade jag inte ens köpa en dricka för att dricka i bilen och ju närmare kassan jag kom desto större växte sig ångesten över att jag kanske inte hade tillräckligt med pengar på kortet. Till min stora förvåning slutade summan på strax över 1400:- vilket är tusenlappen mindre än vad jag handlade för innan fast då för två barn och två vuxna och inte för enbart oss tre som jag handlade för idag. Fast jag insåg nu att jag glömde köpa Samarin! *katten också*

Så kom vi till det stora testet! Hur får man in 6 stora kassar med varor i en minimal bil där det redan ligger en 50 liters säck med blomjord i skuffen? Jag stuvade in tre kassar bak, två kassar + en kartong med konserver intill stortrollet och resterande i utrymmet under minibusens barnstol. Min egen handväska trycktes brutalt ner mellan de två främre stolarna och det var knappt jag hade rum för att växla men vi fick igen dörrarna och for hem.

4 vändor upp och ner för trappen med matvaror i överfyllda kassar och paprikor som smet ur minibusens påse gjorde att jag började allvarligt fundera på vad det var jag höll på med.

Men idag gjorde jag något så hemskt som tillagade dagens lunch ifrån halvfabrikat! :) Jag älskar att laga mat och att baka men ibland finns det något förlösande i att bara plocka fram en kartong, steka köttfärs och hälla i vatten + mjölk och häva ner allt detta tillsammans med plattor i en ugnsform och voila så stod lasagnen på bordet!

Och gissa vad vi åt till middag? Rester! :D

So sue me! I'm a fejkmamma! ;)

Inga kommentarer: