måndag 1 september 2008

Så hur gick det idag?

Tja jag klarade inte av listan men jag har städat barnens rum! Numera är rummet städat och fritt från alla kartonger! Även garderoben är numera mer organiserad än innan. Jag kom aldrig iväg och handlade men det handlade inte om mat för dagen utan mer för baket men jag har tvättat två omgångar istället. :) Och jag har bakat två stora satser med Bagles och fyllt på frysen med bröd.

Allt som allt mådde jag ganska bra idag men så ringde en väninna och berättade att exet inte kan hämta upp barnen i tid utan han ville att jag skulle hämta dem och sedan skicka hem dem till henne senare under kvällen. Jag vägrade! Han är ledig på fredag och det enda han behöver göra är att sätta sig i bilen och köra 25 minuter för att komma hit och hämta barnen men det gick tydligen inte. Den här gången tänker jag inte hjälpa honom ur krisen. Har man avtalat en tid så har man.

Min väninna tyckte att jag var lite för hård men hon har inte levt med honom och känner inte honom på samma sätt som jag tyvärr gör.

1 kommentar:

Karin/MrsZipper sa...

Tänker på dig och dina barn.
Det kommer att bli bra, till slut.
Jag vet att inget jag säger kan göra det så mycket lättare för er, jag önskar att jag kunde gör nåt för att få dig på fötter...
SKickar i alla fall min kärlek, värme och omtanke till er alla tre.

Kramar från Karin