onsdag 15 juli 2009

Inte bara jag...

Idag fick jag veta att en av de personer som talat så kritiskt gällande mig till soc har gjort en hel del liknande uttalanden gällande andra personer. "Fattar inte varför hon ska ha fler barn som inte kan ta hand om de barn hon redan har?" och liknande gällande en vän till mig.

Tydligen så är det inte heller bara oss två hon villigt uttalar sig om utan fler och fler talar hon om bakom ryggen på dem. Jag måste säga att jag är riktigt förvånad för den här personen var den sista av alla jag trodde skulle göra något liknande.. i alla fall trodde jag det för ett år sedan.

För ett år sedan gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare.. jag började be om hjälp. Det visade sig vara ett av de största misstag jag gjort i hela mitt liv för det kom att bita mig rätt rejält i häcken efteråt!

Och jag har nu avverkat alla "unga tjejer" jag känner och som varit hem till mig sedan jag flyttade till lägenheten och ingen av dem har något minne av den siutationen jag fick beskriven till mig för några veckor sedan: jag ska ha blivit arg på barnen som sedan gömt sig i/under sängen och någon fick krypa in/klättra upp och hämta barnet/barnen.. och att dessa två tjejer sedan efter det sagt att de vägrar att någonsin komma hem till mig igen. 3 av de 4 unga tjejer jag känner som varit hem till mig tidigare har varit hem till mig de sista veckorna och jag har pratat med dem...

Inga kommentarer: