onsdag 30 september 2009

Ibland blir man påmind

av olika händelser av en slump. Som idag när jag satt och pratade med en annan vikarie på jobbet och vi satt och fyllde i lappar och vi började prata om dagens datum när jag inser att idag är det den 29e september.

Idag för 18 år sedan dog min styvfar av en hjärnblödning, exakt en månad innan han skulle fylla 33. Jag var då 15 år gammal, min bror 12 och min syster var bara 4 månader gammal.

Jag kommer ihåg hur nojjig jag var över att fylla 30 men det var inget emot hur jobbigt det var att närma sig 33. Ibland känns det som om allt hände för en livstid sedan, andra dagar känns det som om det bara var några veckor sedan.

Min styvfar var den enda som kunde skydda mig kan man väl säga och efter att han dog förvandlades min tillvaro till ett levande helvete.. Jag hade då ingen som kunde sätta stopp för det som skedde då.

Det finns olika tillfällen i allas liv som påverkar en på ett sådant sätt att man kan likna dem vid knutpunkter i livet.. det här var definitivt en av dem.

Inga kommentarer: