söndag 27 september 2009

Sensational Sunday!

Å vilken härlig söndag! Helt otroligt underbar!

Morgonen började dock trögt för jag ville helt enkelt inte kliva ur sängen när väckarklockan väckte mig klockan 8 på morgonen! Det var på tok för skönt att sova och mysa med kudden men på något sätt lyckades jag kravla mig ur sängen och väcka barnen. Tja väcka och väcka.. jag väckte katterna först då de låg hos sin respektive ägare och sov.

Så ut till min gamla hemort för det var fotbollens dag och Erik och hans lag skulle spela i första matchen. Och klart att de vann då! :) 6-1 vann de med. Tränarna började prata om att grabbarna måste börja spela mot -99orna så de får lite utmaning.. grabbarna var dock inte lika roade. :)

Sedan hem igen och det var meningen att vi skulle ut och kolla a-lagets sista match också men så ringde farmor och farfar och ville komma över och träffa barnen för det var väldigt länge sedan vi sågs så de kom över hit. Jag och farmor passade på att åka iväg och handla och vi kunde då prata lite mer enskilt om vissa saker.. bland annat om att Emma fullständigt ignorerar sin far varje gång vi är i närheten av varandra som typ idag och det har hänt flera gånger.

Idag påpekade jag detta för en förälder som var med på matchen och även han såg hur det stod till och han kände att något inte stod rätt till för ett barn som inte träffat sin förälder på en vecka brukar inte fullständigt ignorera denna förälder så som hon gjorde. Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte säga till henne att gå och säga hej eller gå över så vägrade hon göra det.

Samma sak hände vid Eriks skolavslutning och även vid föräldramötet och så nu vid fotbollsmatchen. Jag önskar jag kunde få henne att förklara varför det är så men jag tror inte ens att hon har en tanke på vad som gör att hon vägrar gå i närheten av honom.

Efter en kort promenad senare med katterna åkte farmor och farfar hem igen och vi lyckades leta oss ut till gokart-banan och hur jag lyckades med det vette katten. Min GPS visade mig åt ett helt annat håll men jag hittade rätt ändå. Det slutade med att jag satt och tjafsade emot varje gång rösten sa - du har avvikit från vägen. Jo tjena.. :)

Grabbarna fick åka gokart och det var helt suveränt att se dem puttra omkring runt banan! Jag har lite kort på Erik när han åkte och vi får se om jag kan lägga upp dem senare.

Så när grabbarna åkt klart stod det självklart ett par pappor och tränare där och surrade lite om att de var sugna på att åka lite.. 5 vuxna män drog iväg som skjutna ur kanoner och var så taggade att de till och med tjuvstartade. Sedan följde en kamp utan dess lite där 5 vuxna män förvandlades till små pojkar med stora leksaker. :) Vi som stod kvar skrek och skrattade så att tårarna sprutade! Helt klart en av de bästa stunderna på dagen!

Så avslutades hela äventyret på McD där ledarna febrilt försökte få 14 grabbar att sitta ner på ett område.. hehe.. jag och Emma satte oss en bit bort och åt i lugn och ro. Väl klara gick jag ut där ena tränaren gått ut med ett par ungar till lekplatsen och de var fullständigt galna.

Nu här vi äntligen lyckats ta oss hem igen, barnen är mätta och badade. Nu ska jag bara sätta mig och läsa lite med Erik och så ska jag äntligen få krypa ner i sängen och sova en stund.

Inga kommentarer: