söndag 21 mars 2010

1177 - vad kan jag hjälpa till med?

Barnen kom hem nu till kvällen och dottern var inte alls sig lik. Hon grät och skulle bara sitta och gosa och hon ville inte gå någonstans. Hon sa att hon hade ont i knät och att hon hade ramlat och slagit sig så jag tog av henne kläderna för att titta och mycket riktigt var knät smått svullet och det var varmare än det andra knät så det var bara att ringa in till sjukvårdsupplysningen och prata med dem.

Och i vanlig ordning hade hennes kära far inte sagt ett ord till mig om att hon gjort illa sig! Jag måste vara tankeläsare när det gäller honom för han berättar inte om barnen gjort illa sig. En dag kom sonen hem med en tand som spruckit och ramlat ur men jag fick inte veta något om det innan.

Sedan kommer vi till varannan-veckas-gissningen för jag vet aldrig om de ätit middag innan de kommer hem. Ena gången har de ätit - nästa gång inte så där står jag var söndagskväll de ska komma hem och måste gissa om jag ska fixa till något till de kommer hem klockan 5 eller om jag inte ska göra något och bara äta kvällsmacka lite senare.

Inga kommentarer: