fredag 19 mars 2010

Och där dog fel mobiltelefon!

Min telefon ringde i går kväll och när jag tryckte på knappen dog den! Och då menar jag verkligen DOG! Jag fick inte igång den hur mycket jag än tryckte på on-knappen, testade att ta ur batteriet, skakade på den och även både hotade och bad men inget! Den var fullständigt stendöd! Nu på morgonen lyckades jag äntligen få liv i den men jösses amalia vilka tankar som rusade runt.. hela min kalender, telefonkontakter, adresser och mycket annat finns i min telefon! :)

Tyvärr var det min telefon som dog och inte sonens. Nästa gång jag köper en mobiltelefon ska jag se till att få en tjänst som gör att efter en speciell tid på dygnet så går det inte att ringa till telefonen! Jag blir något oerhört irriterad på en och samma person som envisas med att ringa en bra tid efter att barnen gått och lagt sig och även somnat.. vilket alltid resulterar i att barnen vaknar och blir tjuriga.

Nu var det ett tag sedan det hände men igår började eländet igen! Sonen blev ledsen pga att han var så trött men lyckades somna ganska snabbt igen.. problemet är att dottern inte har lika lätt att somna efter att hon blivit väckt så hon satt och grät i sängen, gick ur sängen, började gråta pga tröttheten och det tog ett par timmar för henne att somna om igen.

Det gick inte att skicka iväg henne till förskolan i morse för hon var något otroligt trött när hon vaknade av att jag och sonen åt frukost.

Det sjuka är att den här personen som ringer är själv förälder och skryter om att barnen sover alltid klockan 19.30-20.00 hemma hos dem men varför i helv...e ringer personen i fråga så sent till min sons mobiltelefon och väcker barnen stup i kvarten.. pga att jag tidigare stängde av telefonen när detta skedde blev jag anklagad i tingsrätten för att försvåra umgänget mellan mina barn och deras far eftersom telefonen var avständ efter klockan 20.

*suck*

MEN RING INNAN KLOCKAN 20 DÅ!!

Inga kommentarer: