onsdag 10 mars 2010

Food glorious food!

Ibland undrar jag om min dotter har mask i magen eller något! :) Jag hämtar upp henne klockan 14 från förskolan och då har hon ätit 2 timmar tidigare men så fort vi kommer hem och innanför dörren börjar hon tjata om något att äta. Idag när vi kom hem fick hon 3 knäckemackor, 1 morot och rester från gårdagen: linsgryta och couscous och hon åt upp allt!

30 minuter senare var hon tillbaka igen och ville ha mer mat! :)

Till middagen idag lyckades jag få få till en enda kycklingfilé och 2 dl ris att räcka till 3 personer. Kycklingen strimlade jag fint och wokade i min stora wokpanna. Riset kokade jag och sedan serverade jag allt med broccoli och majs tillsammans med vitlökssås!

Grabben hade lite svårt att äta efter att han fått tandställningen igår men maten är slut! Det tog knappt 20 minuter efter att alla lämnat matbordet innan jag hade två barn med stora, tiggande ögon och ville ha mer mat! :)

I morgon ska jag testa att ge dotra havregrynsgröt när vi kommer hem och jag hoppas hon står lite längre på den. Hon äter det visserligen varje morgon också och hon äter lätt en vuxenportion gröt varje morgon. :)

Inga kommentarer: