måndag 8 mars 2010

Mjölkchokladpulver

Sedan ett år tillbaka har jag varit otroligt intresserad av att torka livsmedel och hitta på olika maträtter från torkade produkter.

Idag insåg jag 1 timme innan skolan började att grabben ska ha med sig dryck till skolan. Självklart ligger mjölken i frysen och Oboypulvret var slut. Vad gör man då? Jo då tar man mjölkpulvret som jag köpt hem: blandar 1 påse pulver med 1 dl kakao samt 1 dl socker. Och jag höftade i lite vanilinsocker också.

3 msk pulver till 2 dl vatten blev faktiskt riktigt gott.

Och sedan var det det här roliga med frukten. Jag vet inte hur mycket frukt jag skickar med sonen till skolan och hem kommer samma frukt igen; söndermosad och förstörd för han äter den inte. Så istället skickar jag morötter och den lådan är alltid tom när den kommer hem igen. :)

Inga kommentarer: