onsdag 1 oktober 2008

.. att få komma hem...

.


Som jag nu mår orkar jag bara med de grundläggande aktiviteter som krävs för att få dagen att gå framåt. Ordnar frukost, skickar barnen dit de ska, sover, hämtar barnen, ordnar med maten, nattrutiner och sedan åter tillbaka till att sluta mig inom ett skal igen. Under tiden detta sker orkar jag inte ta itu med tvätten fullt ut, inte heller disken och städningen sköts som den borde. Jag börjar lite här och var men min koncentrationsförmåga ligger i botten just nu. Som om inte det vore nog med att jag mår dåligt pga det som hänt så mår jag även dåligt av att ha ett rörigt hem. Jag får ångest och skuldkänslor varje gång jag öppnar dörren till vårt hem och jag vill inte ha hem folk. En vän såg allt detta för lite mindre än en vecka sedan så igår vid 8-tiden på morgonen stod 4 vänner utanför min dörr redo för att tackla min lägenhet och jag skickades ut för att hitta på något annat.

2½ timme senare kom jag hem till ett välstädat hem och det känns som om en börda släpptes och jag kunde äntligen börja slappna av. Någon timme senare hade jag till och med ork att tvätta alla fönster och putsa alla spegelytor i hemmet inklusive teven och datorn.

Nu är all tvätt klar, vikt, upphängd och sorterad. Det finns ingen disk i diskhon och jag har möblerat om lite (väldigt lite men något i alla fall) i barnens rum. Bilden jag la in här får representera mitt rena hem. Om du har svårt att se vad det egentligen är så kan jag meddela att den här synen mötte mig när jag gick in i badrummet efter att barnen var klara med tandborstningarna och de hade fäst tandborstarna så de stod horisontellt i handfatet. :)

1 kommentar:

flacypop sa...

Hitta din blogg genom FL, skickar lite styrka till dig och hoppas att det snart vänder!