lördag 18 oktober 2008

Stresskänslig.

Det är en ny erfarenhet för mig - att vara känslig för stress men jag antar att det kan hända vem som helst. För tillfället är det liksom lite för mycket stress i mitt liv - jag har ännu inte fått någon akassa för jag väntar på ett enda dokument till. Jag kontaktade det företaget för en vecka sedan och hon skulle skriva ut papperet "så fort hon hade tid". Problemet är att jag har bara 14 dagar på mig att skicka in dessa papper till a-kassan innan de avakualiserar mitt ärende. Jag vet fortfarande inte om när jag kommer att få pengar och jag vet inte hur jag ska klara denna månadsövergång och räkningarna.

Jag letar jobb med ljus och lykta efter något som jag kan jobba med - inom det jag är utbildad som eller något annat jag har jobbat med tidigare eller liknande men det finns inte mycket här i området att erbjuda arbetslösa. Egentligen borde jag känna mig tacksam för att jag inte har något jobb just nu för jag behöver verkligen få ordning på allt men samtidigt så känner jag mig absolut värdelös av att bara gå hemma och vänta på nästa telefonsamtal om en ny anställningsintervju. Jag vill känna att jag har ett värde och att jag behövs någonstans.

Under de senaste dagarna har det dykt upp tankar om att starta upp ett projekt inom det jag är utbildad till tillsammans med alla de olika hobbyaktiviteter jag håller på med. Om jag har tur så kanske det kan leda till ett jobb eller en inkomst men händer inte det så spelar det ingen roll för jag behöver känna att jag har något att syssla med. Jag har alltid haft en dröm om att starta eget och lyckas jag få ordning på tankarna här och få ihop en struktur så kanske det finns en liten chans till att få testa om min dröm kan hålla.

Inga kommentarer: