onsdag 29 oktober 2008

Hur kan jag förklara?

Jag är inte i balans för tillfället och det kommer att märkas. Fastna inte på detaljer och om det känns rörigt så beror det på att min hjärna har stängt av fullständigt.

När jag och sonen stannade kvar på sjukhuset förra veckan följde dottern med sin pappa hem och på onsdagen hämtade pappan även upp sonen. Det jag inte visste var att nya tjejen redan fanns i huset på måndagen. På torsdagen kom min dotter hem och berättar att hon träffat sin nya mamma och att hon sovit i samma säng som sin mamma. Det var då allt brast för mig. I min värld är det bara en förälder eller någon som står ett barn väldigt nära som får sova tillsammans med ett litet barn och här hade exet låtit dem sova tillsammans första gången de träffades. Ett sovande barn är helt utan skydd, barnet behöver känna sig tryggt och för mig är det en väldigt intim handling att sova tillsammans med ett barn.

Under fredagen var jag väldigt ledsen och upprörd pga det som hänt och jag vägrade släppa in ett par bekanta till mig in i lägenheten. Kanske 5 minuter efter att de slutat ringa på dörren hörde jag en ny stämma från brevinkastet men jag kände inte igen den. Då hör jag att de säger att de är från ambulansen och om jag inte öppnar dörren så kommer polisen som är på väg att bryta upp min dörr så jag öppnade. Helt plötsligt står det två ambulansmän och två polismän i min lägenhet för mina bekanta hade ringt dem akut i tron att jag hade skadat min dotter. Barnen var helt skärrade och grät men det fanns inga som helst fysiska fel på dem.

För att få barnen att varva ner så bäddade jag ner oss alla i bäddsoffan i vardagsrummet för barnen kunde inte somna. Det tog många timmar innan de sov och ett antal fler timmar innan jag själv sov. Tror jag fick 3 timmar sömn den natten. Efter att ambulansmännen och polismännen gått fick jag veta att de hade stannat kvar i 30 minuter i trapphuset och pratat med mina vänner.

Under de senaste månaderna har exet hotat att ta livet av sig en gång, hotat att ta bilen i från mig, hotat söka enskild vårdnad om barnen 3 gånger, anmält mig till socialen 1 gång, krånglat med underhållet varje gång och nu under helgen hotade han med att ringa polisen vid 3 olika tillfällen om jag inte gjorde som han ville. Till råga på allt så har han fortfarande inte lämnat tillbaka barnen en enda gång vid överenskommen tid. Jag fick höra av min svärmor igår att det var exets bio. mamma som hela tiden triggat honom att tjafsa och jag känner nu att jag är fullständigt knäckt pga hela den här situationen. De vann. Exet har gjort allt för att se till att mina barn knytit an till hans nya tjej och efter alla problem med exet och hans mamma så är jag helt slut fysiskt och mentalt. Jag vet inte vad jag kan göra för att få ett slut på det här. Jag är helt desperat!

Under den här veckan hade exet meddelat att han skulle ha barnen över lovet. Han har ändrat dagar och tider minst 6 gånger under ett par dagar så numera har jag ingen aning om när jag ska ha barnen eller när de kommer hem eller något. Just nu är sonen hemma men enbart för att han fick nästan 40 graders feber innan han skulle åka till pappa.

Jag har ingen ork kvar att kämpa längre. Jag har ingen kraft kvar. Till råge på allt så fortsätter a-kassan att krångla och jag har ungefär 400:- på mitt konto som ska räcka till nästa barnbidrag och underhåll. Jag har haft 4700:- som sammanlagd "inkomst" per månad i 2 månader nu och vem som helst kan se att det inte fungerar med så lite pengar.

Varje gång exet har hotat med sakerna jag skrivit om så har jag berättat om dessa för antingen exets styvmor eller till en gemensam bekant till oss. Dessa personer har då ringt exet och frågat vad han håller på med och då har han backat och sagt att det var dumt gjort och att han ångrade sig för det han gjorde när han var arg. Problemet är att några dagar senare gör han om det igen.

Idag hade han tydligen lovat sin styvmor att han skulle hjälpa oss med lite pengar och att jag skulle få in pengar på mitt konto idag men det finns inga pengar på mitt konto. Han säger till andra att han vill att vi ska ha gemensam vårdnad om barnen och att han aldrig skulle ta polisen och soc till hjälp för att hämta barnen från mig men jag har 3 sms som bevisar att han hotat med det och jag har skickat dem vidare för att få någon att tro mig när exet hela tiden nekar till det han gjort. Han säger att han bara vill att jag ska må bra men han kan inte sluta att göra saker som han vet gör mig upprörd och sånt som får mig att må riktigt dåligt hela tiden.

Jag gör snart vad som helst för att det här ska få ett slut.

Inga kommentarer: