måndag 22 juni 2009

Mitt nya hat-trick..

Så på midsommaraftonen åkte jag och barnen in till stan och träffade en annan ensamstående förälder med barn. Vi tittade på resningen av midsommarstången och lekte tillsammans med barnen i lekparken.

Efter ett tag var jag tvungen att åka in till läkaren för att kolla upp min hals som gjorde något fruktansvärt ont! Tack och lov hade jag inte åkt på streptokocker eller något allvarligt.

Så smet vi hemåt igen, packade kulväskan och så åkte vi ut till ett friluftsområde och dit kom även våra vänner från tidigare samma dag. Vi hade jättekul - 2 vuxna och 4 barn. Vi grillade och spelade spel tillsammans.

På midsommardagen var vädret så fint ute att jag tog med mig barnen in till stan igen och vi gick till en annan lekpark. Väl där fick jag ett meddelande om att ena pojken ville träffa oss så de kom ner till lekparken och sedan åkte vi hem till dem efteråt och åt glass med barnen.

Så idag.. dag 3 skulle jag in till Coop och handla och jag hade bara någon timme innan fått veta att de skulle till IKEA i närheten. Efter att vi handlat klart kom Emma och ville ha lite fika så vi gick mot caféet och vilka sitter inte där.. jo våra vänner som vi nu träffat 3 dagar i rad.

Det roliga var att under tiden vi satt där och pratade hörde jag någon ropa mitt namn och jag tittar upp och ser en tjej jag jobbade med för ett år sedan. Hon såg lite lurig ut för det stod klart att mitt sällskap inte var min fd man utan en helt annan man.. hon flinade till och smet iväg med glimten i ögat. :)

Inga kommentarer: