onsdag 24 juni 2009

Samarbetssamtal

Jag blev kallad till familjerätten för någon vecka sedan och i måndags var jag in för första samtalet hos familjerätten. Vid det första samtalet så träffar man konsulenten enskilt och inte tillsammans med den andra föräldern.

Troligen blir det inte mer än så här då hon berättade att det första mötet går ut på att utreda om det ens går att genomföra samtal och ärligt talat vet jag inte vad exet kan tänka sig att diskutera. Han kan tänka sig att ha gemensam vårdnad av barnen tillsammans med mig men han vägrar ens tänka tanken på att barnen ska få bo kvar hos mig.

Och eftersom jag ligger i "underläge" som hon kallade det efter ett år av hot och misshandel och i och med att jag är så pass rädd för honom som jag är så kände hon spontant att det inte kommer att gå att få ett konstruktivt samtal.

Så det blir väl att gå tillbaka till tingsrätten snart igen då misstänker jag.

Inga kommentarer: