söndag 28 juni 2009

Only one person

Det finns bara en som alltid gör allt för att hitta fel i allt och detta driver mig till vansinne!

Häromdagen var jag in till optikern för att hämta ut mina linser jag beställt och under tiden vi väntade på vår tur så tittade vi omkring i butiken Emma och jag. Hos en optiker finns inte mycket att titta på förutom glasögon så Emma ville testa olika glasögon hon hittade och jag tog kort på henne och hon ville att jag skulle skicka bilderna till pappa så jag skickade iväg 2 bilder på henne.

Följande sms-konversation följde:
Pappa: Är det solglasögon?
Mamma: Riktiga

P: Behöver hon glasögon?
M: Nej

P: Varför behöver hon riktiga glasögon men inte solglasögon?
M: Jag har aldrig sagt att hon behöver riktiga

Då får jag tillbaka sms:et jag skickat "riktiga"

M: Jag skrev att det VAR riktiga glasögon men jag skrev också att hon inte BEHÖVER glasögon.

Tog ett tag och sedan fick jag tillbaka något som löd så här:

P: Vad ska jag tro när du skickar kort på Emma med glasögon och när jag frågade om det var solglasögon så skickade att var dom riktiga... vad vill du att jag ska tro
M: Jag skrev också att hon inte behövde riktiga glasögon men det meddelandet valde du tydligen att inte läsa. Du om någon borde veta att jag använder både linser och glasögon och du vet att jag går till optikern.

Från och med nu tänker jag inte skicka fler kort till dig på barnen eftersom du gör allt för att misstolka allt med flit. Du borde skämmas!!! Det är därför det är omöjligt att umgås med dig för du suger livskraften ur alla med din negativitet och du är alltid grinig och söker fel.

Jag skickade samma bilder till någon annan samtidigt och den personen reagerade på ett helt annat sätt. Förklara det om du kan!


Detta enbart då Emma valde att testa glasögon samtidigt som vi väntade på att vårt nummer skulle kallas upp. Det spelade ingen roll hur många gånger jag försökte förklara att glasögonen var riktiga men att hon inte behövde dem utan att hon bara ville testa lite men det vägrade han läsa.

Samma sak försökte han påpeka för tingsrätten att jag inte berättat för honom om när barnen var in på läkarbesök - men de har aldrig varit på läkarbesök hos mig! Men det var också en detalj som han missade och de gånger barnen varit sjuka har jag meddelat honom men han gör inte samma sak tillbaka om de blir sjuka hos honom.

Från det att Erik ramlade och bröt armen till det att jag meddelade honom tog det mindre än en timme då jag prioriterade att få in honom till familjeläkarjouren och akutmottagningen först innan jag kontaktade honom på väg till röntgenmottagningen vid sjukhuset.

Jag är så trött på att försöka vara snäll mot honom och göra små enkla saker som att skicka bilder till honom så nu skiter jag i det!

Det intressanta är också att han var till familjerätten i tisdags och pratade och vägrade även där diskutera boendefrågan utan det enda han kunde tänka sig att prata om var hur mitt umgänge skulle se ut med barnen när han får hem dem. Vilket slutade med att familjerätten där och då fastslog att han inte tänker samarbeta eller samtala gällande situationen.

Och nästa intressanta detalj är att här har vi en pappa som ansökt om enskild vårdnad och boendet av barnen. Samma pappa har också valt bort att dela stora delar av sin semester med barnen då han vill vara med tjejen istället för dem. Det är inte bara jag som har stora problem att förstå hur han prioriterar saker i sitt liv men gällande allt annat än barnen struntar jag fullständigt i.

Det intressanta är att när jag och någon jag står nära så står alltid våra barn i centrum. Det är knappt att vi får en chans att prata med varandra utan alla 4 barn går före hela tiden. Till och med Erik sa det för några dagar sedan att "mr X är roligare än pappa" för han tar sig tid till även mina barn och får dem att känna sig speciella och han leker lika mycket med dem som med sina.

Jag var för övrigt hem till honom igår efter att mina barn åkt hem till sin pappa och då träffade jag hans två barn och det slutade med att jag satt och busade med dem tills det att de skulle hem till sin mamma lite senare och efter det smet vi iväg och gick på bio....

Inga kommentarer: