tisdag 16 februari 2010

Lite ditt och lite datt.

I lördags satt jag och pratade med en vän på nätet och vips blev vi inbjudna på pulkaåk och middag hemma hos honom. Nu är det så att han var hem till mig för ett par veckor sedan och räddade min dator från att begå självmord så det kändes som om det var min tur att chocka honom med att dra med hela packet över till honom så jag packade in barnen, åkmadrasserna och pastamaskinen i bilen och vi åkte över till hans hus strax utanför Falun.

Ganska snabbt gav vi oss av till pulkabacken och alla tre barn - mina två plus hans ett - åkte nerför backen ett antal gånger. Själv stannade jag gärna kvar längst upp. Det hela slutade självklart med mer lekar i snön där vi lyckades välta ner honom i snön.. jo jag åkte efter ganska snabbt jag med och i tät följd kom även barnen att möta samma öde. :)

Väl uppe igen så fick mina barn privilegiet att titta på Scooby-Doo på riktig hemmabio och de pratar fortfarande om projektorn.. och nej mina kära små.. jag tänker inte köpa en sådan för tillfället. :)

Kvällen avrundades med filmen "Surfs up" och en god middag. Lillstumpa somnade relativt på vägen hemåt igen medan storbusen hade en miljon och en frågor som han bara var tvungen att ställa. :)

Idag var jag med storbusen till tandläkaren för att fortsätta utprovningen av en tandställning. Jag behövde inte ställa en enda fråga för han var så duktig att fråga själv och gjorde hela jobbet. Det är så skönt att se att han vågar ta för sig och att han vågar fråga själv. :)

Inga kommentarer: