söndag 7 februari 2010

Vilka är dina mål och drömmar?

I grund och botten är jag en väldigt enkel människa. Jag strävar inte efter att bestiga K2 eller segla jorden runt. Jag har dock ett mantra och det är att jag vill inte komma till insikten när jag sitter där på ålderdomshemmet att jag skulle ha gjort mer.

Det betyder inte att jag önskar att jag åkt på en resa till Thailand för det lockar inte direkt men ibland så kommer man till vägskäl i livet där man ibland önskar att man gjorde det som man fick en möjlighet till att göra.

Jag kan förklara lite hur jag menar. Jag var runt 20 och kände att jag inte kom någonvart och att jag ville göra något nytt och jag hade funderat på att ta ett sabbatsår från tillvaron och flytta till ett annat land för att arbeta som au-pair. Jag stod i valet och kvalet om hur jag skulle göra men så insåg jag att det här var en unik chans och om jag tackade nej till detta så skulle jag komma att ångra mig längre fram i livet.

Så jag packade ner alla mina ägodelar i lådor, sade upp lägenheten och flyttade till Burlington, Vermont i USA och bodde där i nästan 1 års tid.

Det jag vill ska inträffa när jag sitter där i en stol på ålderdomshemmet och ser tillbaka på mitt liv så vill jag se ett lyckligt liv där jag har gjort det jag kände var bäst för mig och för dem jag älskar. Där jag tagit vara på tillfällen och stannat upp för att njuta av stunden.

Sedan har jag små vardagliga drömmar som att en dag få vandra upp till Machu Picchu, vandra i fjällen med barnen, flytta till sommarstugan och göra i ordning den för vinterboende och jag har faktiskt drömmar om att få starta eget också men inom vad håller jag för mig själv en stund till. :)

Jag har också faktiskt fantiserat om att skriva en bok. Inte för att jag kommit längre än till att skriva olika noveller eller "drabbles" men många har sagt till mig att sätta mig ner och skriva om mitt liv. Många som hört min historia har häpnats över allt som hänt mig och de som följer mitt liv i lite mer detalj är lika övertygade som jag om att mitt liv skulle lätt kunna ligga till grund för en såpopera vid bästa sändningstid. :)

Inga kommentarer: