onsdag 10 februari 2010

Vem är din bästa vän? Varför?

Det här är något jag måste få tänka på en stund.. återkommer om någon timme med ett utförligt svar...

Så nu är det ett dygn senare och jag känner att jag fortfarande inte har ett bra svar på den frågan för jag tror inte jag har en "bästa" vän om jag ska vara ärlig. Jag har många vänner och de vänner jag har har jag ett nära förhållande till. Jag vill att en vänskap ska vara avslappnande och att man ska kunna lita på varandra fullständigt.

Nyligen hade jag en vän som betydde mycket för mig. Jag litade på henne och jag öppnade mig för henne. Vi umgicks mycket till den dagen då jag och exet separerade och hon och hennes man ställde sig på exets sida och sedemera även så gick de till soc med alla möjliga klagomål de hade gällande mig men hon berättade inte om saker hon gjort eller vad exet gjort. Det slutade med att socialtjänsten stämplade mig som psykiskt sjuk och som en olämplig förälder.

Tack och lov vann jag det intermistiska boendet i tingsrätten i en vårdnadstvist som kommer att avgöras om någon vecka.. jag har inget datum ännu. Min fd vän kommer då att gå till tingsrätten och berätta för dem att hon anser att jag är olämplig att ha barnen och att mitt ex - som hon vet om alla dumheter han gjort mot mig - är den som är lämplig att ha barnen och om tingsrätten dömer till exets fördel kommer jag aldrig mer att få träffa barnen. Vis av erfarenhet från sommaren som gått så jag vet hur det kommer att sluta i så fall.

Inga kommentarer: