onsdag 20 augusti 2008

Dottern rymmer och sonen är föremålet för flickors beundran.

Sonens skola har en suverän hemsida där de skriver in all information man behöver veta men ibland så hinner de kanske inte med. Igår kom grabben hem med en lapp om att de ska ha en heldagsutflykt i morgon (läs: idag) och att de behöver något att äta ur och äta i, något att dricka ur och även sittunderlag. Det var bara att packa in två barn i bilen varav en var på sitt bästa solskenshumör *not*!

Jag hittade nästan allt jag behövde i friluftsbutiken men behövde smita in på Coop också. Väl inne i butiken skulle dottern ha godis och jag sa nej. Sedan upptäckte hon ostkakorna och jag sa nej. Det blev även nej till fika, ny väska, stor förpackning godis och en hel del annat vilket gjorde att denna kära unga dam vägrade följa med och handla. När jag vände mig om så var hon borta.

Både jag, hennes bror och en förskollärare på dotterns förskola gick omkring och letade efter henne en bra stund tills jag insåg att jag behövde mer hjälp så jag stoppade en man som arbetade där för att se om de sett en liten flicka med kort, ljust hår och rosa tröja. Jag hade knappt avslutat den meningen då ett kundmeddelande ropades ut för de hade "en liten flicka med kortklippt ljust hår och rosa tröja som tappat bort sin mamma och pappa" i kundtjänsten *ridå*.

Det var bara att fråga tjejen i kassan om jag fick ta med mig scanner och väska ut ur butiken för att hämta dottern och komma tillbaka och betala två minuter senare. I vanliga fall skriver jag alltid hennes namn och mitt mobilnummer på hennes arm men eftersom jag fick så bråttom att åka iväg så missade jag att göra det den här gången.

Idag när jag lämnade jag sonen på skolan och gick in för att prata med hans pedagoger och vips så var dottern borta igen. Jag skämtade om att jag var tvungen att jaga efter min rymmare till dotter då skolans lokalvårdare skrattade lite och jag berättade att hon rymde på Coop under gårdagen. "Jag hörde om en liten flicka i rosa tröja som tappat bort sin mamma på Coop igår" säger då den här kvinnan och det var då dags för *ridå* nummer två! :)

När vi gick över skolgården i morse så gick jag och dottern först och sonen kom en liten bit efter. Jag såg en grupp flickor i samma ålder som började titta förbi mig lite nervöst och jag såg hur en av tjejerna blev lite smått nervös och generad. När jag passerat den här gruppen såg jag hur de började röra sig i klunga mot min son och speciellt den här tjejen var så nervös att hon inte vågade komma i närheten av honom. :)

Min försiktige, tysta och helt underbara pojke har fått en beundrarinna. :)

".. and they call it puppy love..."

Inga kommentarer: