fredag 15 augusti 2008

Tröttheten förklarad.

Under lång tid har jag levt i någon sorts dvala och jag har somnat sittandes lite varstans. Själv har jag tyckt att jag fått tillräckligt med sömn om nätterna när jag somnar runt 23 och vaknar 6-6:30 men så fort jag fått en paus på jobbet så har jag gått och satt mig i en vilostol - och somnat omedelbart.

Idag var jag på ett möte hos en myndighet och fick prata med en kvinna som kan lite om stresshantering och hon menar på att stressen och chocken av det som hänt har gjort att så fort jag fått en liten lugn stund så reagerar min kropp på att bli otroligt trött och det omedelbart. Det var först gången vi någonsin träffats och hon kunde se på mig att jag var trött och sliten.

På en och samma dag kan jag ta upp emot 4 tupplurar på 15-60 minuter långa och ändå somna före 11 på kvällen.

Jag vet inte om jag ska vara tacksam för att bli arbetslös på måndag men jag måste nog se det som en chans för mig att läka min kropp och mitt psyke.

Inga kommentarer: