torsdag 21 augusti 2008

Jul, jul, strålande jul.. och lite till

Igår upptäckte jag att de redan öppnat julsnacket på mitt favoritforum! :) Det är ju för katten bara augusti och det är redan på G med julsnack! Inte mig emot. Det är något absolut magiskt med julen och jag ser fram emot få komma med i diskussionerna där men inte ännu. Det känns dock lite tidigt att börja med det redan nu så jag väntar nog ett tag till.

Fast jag kan ju inte låta bli att börja kika lite på mina juldokument jag fick tillbaka från Desperado efter att min egen hårddisk kraschat och allt var förlorat. Tack vännen! Du är min stora hjälte för tillfället! :)

Efter att jag lämnat barnen vid skola och förskola så åkte jag in till Gävle en kort stund. Tänk så skönt att få komma bort ifrån den helveteshåla jag bott i tidigare. Enligt en undersökning jag läste för ett tag sedan så är folket som bor i detta samhälle de med lägst IQ i hela landet och det går ju inte att förneka att så är fallet. Tack och lov behöver inte barnen utsättas för invånarna där längre och den bruksmentalitet som råder.

Fast gällande tankeverksamhet så kan jag garantera att min går på högvarv just nu. På något sätt försöker jag få ordning på allt det praktiska med hur man utfodrar 400 ungdomar i 4 dagar. Visst kommer vi att ta in en cateringfirma men det kräver en hel del samarbete med den firma vi väl kommer att välja. Att det kommer att bli minimalt med sömn både innan, under och strax efter konferensen är jag redan medveten om men jag är så otroligt glad över att äntligen har Gävle gren fått äran att anordna årets Bolliaden för ungdomarna! I vintras åkte vi ner till Malmö men det handlade bara om 3 dagar då - i år blir det 4 dagar. Det ska bli så otroligt roligt att få vara med och organisera denna ungdomskonferens. :)

Inga kommentarer: