fredag 22 augusti 2008

Mitt hjärta blöder

för den kvinna som idag kontaktade mig med en berättelse identisk min egen då jag upptäckte min mans svek inte bara mot mig men även mot sina barn. Hon berättade att hon hittat sin man på en sexsite men även i hennes fall så förnekade mannen till allt.

Under tiden jag var medlem på den här siten där jag själv upptäckte min egen man så fick jag så många förslag från så otroligt många män - och nästan alla var redan upptagna på ett eller annat sätt. Var och ett av dessa förslag jag fick av dessa men besvarades med en rejäl skopa ovett. Hur man kan sjunka så lågt är bortom all rim och reson! Hur f-n tänker man egentligen? Är det så viktigt att få sig ett snabbt skjut att man är villig att utsätta någon som älskar en för den smärtan? Det borde utfästas en belöning till alla dem som avslöjar dessa stolpskott - både män och kvinnor som väljer att vara otrogna!

Men det finns en liten ljusglimt i det hela. En man som jag skällde ut rejält via brev svarade mig och tonen i brevet sa mig att han insett att han var en skitstövel hela han. Vi har fortsatt prata och jag har berättat min historia och om hur jag mått. Inte en enda gång har vi ens nuddat vid ämnet sex och igår berättade han att han faktiskt lyssnat till det jag hade att säga och att han och hans fru nu hade pratat ut och de hade bestämt sig för att fortsätta att arbeta på sitt äktenskap. Det gjorde mig så varm i hjärtat.

Jag är av den åsikten att män och kvinnor kan vara vänner utan att det för den delens skull blandas in varken kärlek eller sex. En av mina absolut bästa vänner - du vet vem du är - är en kille jag känt sedan jag började högstadiet. Vi är som bror och syster och han har betytt så mycket för mig under alla år vi känt varandra. Vi har en gedigen historia han och jag och vi har bokstavligt räddat varandras liv. Jag kommer aldrig att glömma den kvällen då jag lyckades hindra honom i sista minuten från att göra något riktigt dumt och utgången hade varit allt annat än lycklig. Men han lever idag och han har två otroligt fina döttrar. :)

4 kommentarer:

Denna Sanna Kvinna sa...

Krama om

Gutegirl sa...

Det behöver ju inte vara så allvarligt tycker jag. Så länge man bara tittar runt tycker jag det är lugnt

Anonymous sa...

jag anser nog att även om man bara "tittar runt" så gör man det av en orsak, och min sambo tex säger själv att han ansåg sig vara otrogen i sin förra relation då han gjorde just det, fick kontakt med en tjej som han chattade med på msn, de chattade i stort sett aldrig om sex, hon bodde i ett annat land och chansen att de skulle ses var ungefär lika med noll, men för honom var det otro. Jag har också träffat på det där fenomenet och en gång fick jag också kontakt med en snubbe som öppnade upp sig, han förklarade "orsakerna" till varför han höll på och jag försökte lägga fram det från en kvinnlig synvinkel. Han skilde sig för han insåg att det inte var hållbart... vet inte var han är idag men vi hade en härlig vänskapsrelation över nätet i ett par år

sasssyy sa...

okej.. det var lilla jag som skrev sista kommentaren.. tittade in från FL