söndag 3 augusti 2008

när barnen somnat

bryter jag ihop fullständigt men så länge jag jobbar eller har barnen intill mig och de är vakna så kan jag hålla tårarna borta men jag börjar känna att jag inte orkar vara den starka kvinnan som folk omkring mig tycker att jag är.

Nu har exet även mer förvärrat min situation. Jag ska förklara lite..

För något år sedan köpte vi två bilar - en bil till oss var men eftersom jag ännu inte har hittat ett jobb som gett mig fast anställning så har han haft båda bilarna stående på sig. Även datorn står på honom. Vi kom överens om att jag skulle få behålla min bil men att han skulle stå som ägare tills jag kan ta över den - jag betalar alla räkningar gällande både bil och dator vilka båda är på avbetalning.

Häromdagen skickade jag ett sms till exet och krävde att han böt efternamn för jag vill inte att han ska behålla mitt efternamn längre. När han skilde sig från sin första fru så var det inga problem men denna gång vägrade han. Jag har hela tiden varit stenhård på att han ska byta för som jag skrev till honom så var han inte värdig att ha samma namn som mig och barnen för han har behandlat oss som skit rent ut sagt. Detta utlöste en reaktion från honom där han nu kräver att få tillbaka bil, dator och allt annat som står i hans namn.. Så det betyder att jag då inte kan komma till jobbet för mitt jobb ligger så pass avlägset att jag måste ha bil och datorn är mitt enda kommunikationsmedel med omvärlden om man då inte räknar med min mobiltelefon.

Detta kravet från honom har utlöst en fruktansvärd ångets hos mig och det var det jag menade med att jag bryter ihop hela tiden. Nu lyckades en bekant till oss båda ringa mig samtidigt som jag var i greppet av en av de värsta ångestattackerna någonsin och han lovade att ringa exet och fråga vad det egentligen var han höll på med.

Jag orkar inte leva med insikten att exet har något som gör att han kan utöva makt över mig så som han nu kan göra gällande bilen men hur jag än letar så finner jag ingenstans där jag kan få ett lån för att köpa en ny bil eller ens någon som är villig att stå med som medlåntagare på ett mindre banklån.. nu vet jag inte vad jag ska göra längre.

.. och så bryter jag ihop igen...

Inga kommentarer: