måndag 25 augusti 2008

The Subway experience.

I många år har jag bott i en håla utan något som helst kulturellt utbyte - det enda som funnits på orten har varit en mängd pizzerior och ett enda litet fik. Idag var jag in till Gävle för jag skulle till arbetsförmedlingen och när jag skulle hem gick jag in på Nian Gallerian och snubblade över Subway. Jag vet att det inte finns mycket kulturellt över Subway men det var ändå en känsla att gå och köpa en smörgås, en kaka och en dricka och sedan sitta utomhus och äta smörgåsen. Äntligen finns det mer att erbjuda en ensam gångare än bara pizzerior. Å vad jag tycker illa om pizzor numera! Och jag bor nu i en stad med ett kulturellt utbud - så jag har saknat att ha konsten, musiken och kulturen i mitt liv. Och jag har äntligen tagit mig bort ifrån ett inskränkt samhälle som ser ut att vara kvar i krigstiderna med betonggetto och inget socialt uteliv att tala om.

Och en till nyhet! Jag har äntligen tagit mig iväg och inhandlat det jag behövde för att slutligen få igång en telefonuppkoppling här hemma! Nu slipper jag ha ångest över att det kostar så mycket att ringa till vänner och bekanta med mobiltaxan så nu kan vi ringa hur mycket som helst och det är nästintill gratis! Den lösningen jag fann igår kostar bara 350:- per år och i det priset ingår telefonnummer, abonnemang och samtal (gratis) upp till 167 timmar i månaden.

Jag är nöjd i alla fall. :)

1 kommentar:

mandorff sa...

Civilisationen är underskattad!