torsdag 30 april 2009

Det blir bara bättre och bättre..

exet hävdar att det enda skälet till att han driver denna stämningsansökan mot mig gällande vårdnaden och boendet av barnen är för att socialen menar på att annars kommer de att tvångsomhänderta barnen enligt LVU då socialen menar på att jag har en psykisk störning och detta anser både exet och hans vänner.

Det intressanta är att vare sig psykiatrikern jag gick hos för att göra ett DIP-Q test eller en psykolog jag haft kontakt med i många år anser att jag har några allvarligare problem.

Om nu socialen anser att jag skulle ha en störning, varför tog de då inte in min läkarjournal eller pratade med psykologen och psykiatrikern.

Och jag upptäckte något väldigt intressant idag.. i utredningen står det att de inhämtat information från socialen i min förra kommun då exets tidigare svärfars bästa kompis lämnat in en anmälan mot oss. De tar upp den som en referent men det står inget om detta i utredningen.. kan det ha att göra med att det står en hel del om exet i den anmälan??

När Erik var 7 veckor var jag helt slut. Jag sov nästan inget alls pga en utdragen Baby Blues och tillsammans med problemen kring vissa släktingar och amningen gjorde att jag lades in i 3 nätter. Dessa uppgifter tog de in men de pratade inte med kvinnan jag hade kontakt med både före och efter detta hände för att se vad hon ansåg om mig just då.

Men om nu socialen anser att jag är så olämplig att de hotar med LVU.. vad gör då barnen hemma hos mig där de fortfarande bor 5 månader senare?

Det intressanta är att det menar på att jag är olämplig som förälder för att jag gick igenom en kris i höstas pga det jag hittade som exet gjorde på nätet tillsammans med allt tjafs och strul som hände under den här perioden.

Så det känns gott att veta att föräldrar som mår dåligt inte är lämpade som föräldrar för socialen anser att detta är ett kroniskt tillstånd hos mig.

Allt elände jag tog upp om exet fick jag alltid svar tillbaka gällande "men NU gör han inte så längre" men de menar på att den jobbiga period jag gick igenom är den personen jag egentligen är.. alla som läser utredningen ser direkt att den är otroligt vinklad och partisk.

Undrar om jag vågar maila utredningarna till psykologen... fast det blir liksom 39 sidor att skicka.. men men.. jag har skannat och lagt in allt som PDF och allt är skickat till mitt ombud.

1 kommentar:

nanaa87 sa...

läste ditt inlägg och kunde inte undgå från att kommentera. jag är behandlingsassistent och har mkt med lvu-barn att göra och det första jag kom å tänka på är att det tar TID att få ett lvu om socialen nu vill de + dom försöker alltid hitta andra lösningar än så och tanken är alltid att barnen ska va hos föräldern. Om dom trodde att du var farlig för barnen hade dom tagit barnen på en gång så bara de är ju ett gott tecken på att dom inte tycker du är en fara för barnen om du haft dom nu i 5 mån utan annat resultat. Det många inte vet är att om du får ett beslut om lvu så kan du överklaga och ta de hur långt som helst.