onsdag 8 april 2009

Snälla någon rädda mig från denna sjuka tillvaro!

Idag pratade jag med någon som står mig nära och det kröp fram en hel del saker i det samtalet.

Vi pratade en hel del om min trassliga relation till min mamma och denna personen har till och med ställt mamma mot väggen gällande hur hon behandlade mig och att hon gjorde väldig skillnad på mig och min bror på väldigt många sätt. Bland annat...

En sak var ganska intressant att höra och det var att min mamma menar på att mitt ex inte har någon aning om varför allt blev som det blev och varför jag och barnen flyttade. Då sa den här bekanta till henne att exet hade lagt ut bilder på sitt könsorgan i en sexkontaktannons han skrivit.. min mammas klassiska kommentar blev "ja hon påstår ju att han gjorde det" men hon tror absolut inte på att han faktiskt gjorde det!

Suck

2 kommentarer:

MrsZipper / matte till Iza o Albin sa...

Men vad äääääääääääääääääääääääär det för fel på människan????!!!!
Grrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det borde finnas naturligt i kroppen att ställa upp på sitt barn!
Blir så j-vla arg!

Kramar till dig gumman!

fixa_bloggen sa...

Det måste ju ha varit något dramatiskt som hände din mamma när hon var gravid med dig eller strax efter, för från allt jag hört om hur hon betett sig så är det ju så långt från normalt det kan komma.

Det låter som någon av de berättelser man hör från kvinnor som blivit våldtagna och sen inte kan relatera till barnet eller något liknande. Något är verkligt fel, för det du har behövt uppleva i ditt liv - det är fruktansvärt och på inget sätt rätt!

Tänk att du har blivit en så ansvarskännande och duktig mamma själv, trots oddsen, är det inte underbart! Konstigt, men härligt att se, att det finns människor som trots allt orkar vända på saker och ge barnen de de själva inte fick.

Jag hejar på dig - men det vet du!!!

Kramar från Anneli