onsdag 29 april 2009

Ensamstående och sjuk

Inte för att klaga men det är bland det tuffaste man kan gå igenom som småbarnsförälder - att inte ha någon avlastning när man är ordentligt sjuk och ensamstående.

Som tur är går Erik i skolan och sedan är han stor nog att underhålla sig själv och det är bara när jag är sjuk som jag tackar min lyckliga stjärna för Eriks lilla TV och XBox för den blev min barnvakt idag. Emma sitter där just nu och tittar på en Kalle Anka DVD.

Och jag som hade planerat storkok med 2½ kg tinad köttfärs i kylen och jag måste även baka bröd... men jag vill ju bara krypa ner i soffan och sova ett par timmar.

Kanske borde jag ta mig ut i köket och ta mina mediciner och vitaminer för att sedan krasha ett par minuter i soffan och slöa framför TVn. På tal om tabletter... :) jag började skratta igår när jag såg högen med tabletter jag tar på morgonen och jag kände mig som en tablettmissbrukare. :)

Jag tar MultiWoman som innehåller 13 vitaminer och 10 mineral, folsyra & järn, kalcium + Vitamin D, antioxidanter samt Omega3. :) Och paketet innehåller små påsar med tabletter - 4 tabletter är dagsbehovet och jag måste verkligen ta dessa tabletter då min kost är väldigt fattig på vitaminer, mineraler och kalcium bland annat då jag har IBS och äter väldigt speciell mat. Tar jag inte dessa tabletter så blir jag yr och svimfärdig..

På detta så tar jag även Rinexin för jag har problem med bihålorna tillsammans med min anti-depressiva medicin + min ångestdämpande medicin. Det var tal om att jag skulle sluta med medicinerna nu till sommaren men något säger mig att det här kommer att bli en jobbig vårdnadstvist och idag vet jag inte vad jag ska göra.

Men en sak säger jag och det står jag för till 120% - jag är inte rädd för att söka hjälp och jag tänker inte låta någon klanka ner på mig för att jag har fått samtalshjälp samt mediciner. Hade jag inte fått detta hade min återhämtning tagit mycket längre tid och det hade blivit mycket svårare så jag är glad för de 3 härliga personerna som har hjälpt mig på olika sätt.

Inga kommentarer: