fredag 24 april 2009

Min skanner och jag..

Nu har jag skannat och fört över följande dokument till pdf och skickat till advokaten:

* dokument från min psykolog gällande utredningen
* min journal från Vårdcentralen samt medicinlista - här finns dokumentation från psykiatriker och även från den läkare som tog emot mig efter misshandeln
* stämningsansökan gällande vårdnaden av barnen
* konsultationsdokument - Emma
* bilaga till konsultationsdokument - Emma
* samtalsunderlag förskolan - Emma
* BVC-journal - Emma
* konsultationsdokument - Erik
* redogörelse från förra skolan - Erik
* journalen från skolan - Erik
* polisanmälan

Kvar har jag
* ytterligare ett dokument från psykologen
* utredningen från soc - Emma
* utredningen från soc - Erik
* mina kommentarer gällande referentsamtalen

Och jag funderar även på att ta in följande:
* dokumentation gällande Eriks läsförmåga 1 klass
* dokumentation gällande Eriks läsförmåga 2 klass
* journalen från psykiatrisjuksköterskan jag träffar regelbundet

Och som grädde på moset har jag skickat mitt eget dokument där jag i detalj beskriver allt som hänt komplett med bilder på blåmärken och kopior på vissa saker exet köpt hem men som han vägrar erkänna. Bara en si så där strax under 60 sidor. Även detta i pdf.

1 kommentar:

Cirtap sa...

Hej, läste lite i din blogg och blev av någon anledning ganska glad. Jag har själv gått igenom en bitter skillsmässa under två år i USA där jag fått kämpa för rätten att se mina barn. Eftersom jag gifte mig med en advokat, och USA är som det, har det mestadels handlat om papper i rätten, förhandlingar och massa byråkrati.

Även om situationen kanske är helt olika, så kan jag idag säga att det är värt varje vaken (och sovande) minut att kämpa för rätten runt barnen. Jag fick tillslut tillbaka rätten att få vara med mina barn - efter två års kamp.

Mycket av det hela handlar om att lägga konliketn vid sidan och försonas (Icke förlåta) den andre och dess behov i processen och stå kvar.

Kämpa på, det är värt varje liten minut.