tisdag 28 april 2009

Ibland kan man behöva få en tankeställare

Jag försöker alltid göra mitt bästa och jag försöker tänka på dem som kan drabbas men det finns tillfällen i livet där saker och ting inte riktigt går som planerat.

Idag var jag på ett speciellt föräldramöte och det var ett "wake-up-call" av stora proportioner! Det sades så mycket nyttigt och jag började se på saker och ting ur en annan synvinkel. Ibland behöver man nog bara komma till en plats i livet där man är mogen att ta till sig andras tankar och idéer gällande ämnen som kan kännas jobbiga att ta itu med själv.

Jag tänkte även berätta lite om dagens lilla äventyr. :) Jag är föräldraledig med Emma och idag var en utflyktsdag med förskolan och vi blev tillfrågade om vi ville åka med hon och jag dit och klart jag nappade på det!

I morse packade jag 2 väskor med matsäck, filt och en hel del våtservetter. Alla småbarnsföräldrar vet hur viktiga servetterna kan vara. :)
Väl vid förskolan åkte vi 5 vuxna och 19 barn till en stor park och lekte! Ärligt talat var jag nog värst av alla!

Jag gjorde ett antal vändor upp i stora rutchkanan och åkte ner och barnen jublade. Vädret var helt underbart och jag mådde toppen och det gjorde även Emma. Tänk om alla dagar kunde vara så här härliga!

Inga kommentarer: