torsdag 23 april 2009

Nu börjar papperna trilla in..

Av en slump blev det så att jag är nu ledig 10 dagar framåt! Whopiiiii.

Fast det blir att sitta länge och väl i telefonen och jaga runt efter papper och sånt men jag fick in ett idag och jag satt bara och flinade. Dokumentet är en bitande kritik mot vissa saker som skett och eftersom jag känner personen som skrivit detta så kändes det riktigt kul att se vad han eller hon skrivit och personen skrädar inte med orden. :)

Jag kan inte skriva så mycket i detalj om vad som händer eftersom jag vet att exet lyckades hitta hit till min blogg men egentligen bjuder jag bara på allt jag skriver..

Det enda skälet till att han håller på och gör som han gör nu är för att han har vissa personer som styr och ställer i hans liv samt att han ska ha ALLT. Det tillsammans med att han inte fattar att vi måste diskutera vissa saker och att han inte har rätt att göra precis som han vill och när han inte får som han vill så blir han sur och grinig och ska hämnas.

Han behöll båda bilarna, huset, möblerna - ja allt i skilsmässan. Hälften är mitt enligt äktenskapsbalken med snåljåpen vägrar gå med på en bodelning.

Problemet för honom är att jag fortfarande är delägare i huset och han kan inte göra ett dyft med huset - ekonomiskt - utan att få mitt medgivande.

Och nu kan han inte längre hota och bråka om bilen för den har han fått tillbaka och nu har han inget mer att använda som påtryckningsmedel. Alla de där tusenlapparna som jag numera har i skuld till finansbolaget är bara en bråkdel av vad jag känner att min egen sinnesfrid är värd. Bilen är värd varenda krona och det känns som en befrielse att ha en helt egen bil igen.

1 kommentar:

fixa_bloggen sa...

Hej igen!
Jag skriver inte så ofta, men jag läser allt du skriver och förundras hur du orkar med!

Det är så tråkigt med vuxna människor som beter sig som barn, hämnas vad de anser som oförrätter och inte ser längre än vad näsan räcker. Tyvärr blir det ju vad han lär barnen, får du inte som du vill så stampa och skrik, till slut ger sig din motståndare...

Nu gör ju inte du det -ger upp- och den livsläxa du ger barnen blir så oerhört mycket viktigare!
"Mamma kämpar inte för sin egen sak utan för oss!" Det är en enorm skillnad!

Kanske vaknar han upp en dag och ser hur hans beteende påverkar barnen, men risken är väl stor att han fortsätter i sin bubbla.

Nå, jag tänker på dig!
Kramar, Anneli