lördag 21 mars 2009

Äntligen helg! :)

Fast jag klagar inte. Jag älskar verkligen mitt jobb och mina lediga onsdagar gör att veckan inte känns så lång.

Det som är bra med att arbeta så som jag gör och går omkring på olika platser - det är sällan man blir kvar hela 8 timmar, speciellt om man ska jobba sent. Idag skickades jag hem 45 minuter innan jag skulle sluta.

Jag åkte och hämtade upp barnen och smet in till köpcentret och handlade lite. Det slog mig när jag och barnen var och handlade hur mycket vårt förhållande till varandra har förändrats om jag tänker på hur det var för ett år sedan.

Idag är det så mycket mer skratt och bus i mitt hem. Varje dag berättar barnen för mig att de älskar mig och jag berättar för dem hur speciella de är och hur mycket jag älskar dem.

När jag och Emma skulle gå och hämta Erik på fritids så kom hon och sa "mamma, jag gillar dig" och mitt hjärta smälte. Men det är de små sakerna som gjort den största förändringen hos oss. Vi står varandra så mycket närmare nu och barnen är så öppna med sina tankar och funderingar.

Varje dag är fylld av ren kärlek. Allt tjafs, alla bråk och alla irritationsmoment är helt bortblåsta och jag tror inte jag har varit så här lycklig på 10 år.. vilket säger en hel del...

Inga kommentarer: