söndag 8 mars 2009

Snacka om att sätta griller i huvudet på någon!

Jag var in på Ellos och beställde lite kläder till barnen och så skulle jag fylla i alla mina uppgifter. Av någon anledning vill inte siten ta emot mitt hemnummer och mitt mobilnummer - det som finns med efter att jag skrivit i dessa och klickat på klar är ett telefonnummer jag hade för 13 år sedan!

Vid det här laget har jag ändrat nummer kanske 4 gånger. :) Först kände jag inte igen numret så jag sökte upp det på eniro och det gick till en kille jag bodde ihop med under den tiden. Här har vi en man som var livrädd för datorer och teknik.

Nu såg jag att han skaffat mailadress och allt.

Jag är en person som kan få för mig lite småtokiga saker ibland så jag skickade ett sms till honom som lät ungefär så här "Så du lever fortfarande! Och med mailadress också. Välkommen till teknikens ålder [hans namn]. :)" och så skickade jag det från en gratis smssite på nätet.

Och nej. Jag tänker inte berätta att det kommer från mig. Lite ska han väl få klia sig i skallen. :) Han skickade sin kusin att ringa till mig ca 4 år efter att vi flyttat isär och jag hade ingen aning om vem det var jag pratade med den gången innan han motvilligt erkände vem han var som ringde och varför. :)

1 kommentar:

Moosan sa...

Ha,ha..kul!!
kram