onsdag 25 mars 2009

Vad göra med 5000:- ?

Självklart var jag in och kollade min deklaration och det första man gör är ju att kolla skatteuträkningen och jag fann att jag hamnar på 5000:- tillbaka på skatten.

Vad är det första man tänker på när det handlar om en liten extrainkomst på 5000:- ? Inte katten är det att betala av på billånet men det blir nog det jag kommer att göra så fort bilen blir min.

Vilket krångel det var med bilen egentligen. I augusti påstod exet att han försökte få över lånet på bilen till mitt namn så jag kunde ta över ägandeskapet på bilen men han sa att lånet nekades då jag inte har någon fast anställning.

Igår ringde jag själv in till finansfirman och uppgav att jag fortfarande inte har en fast anställning men på mindre än 2 minuter lyckades vi klara upp hur lånet ska hamna i mitt namn så att jag kan skriva över bilen på mig. Bilen och lånet står på exet och alla papper gällande bilen kommer till honom och sedan skickar han över dem till mig.. det blir lite krångligt i längden...

3 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

najs med 5000 tillbaka!

Daniel sa...

Tycker du ska komma över till Suomi för pengarna!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Grattis!!

Hittade dig på Familjeliv så jag tänkte bara lämna en tass & säga hej ;D

ha en strålande dag