torsdag 12 mars 2009

Telefonterror! :)

Det finns inget bättre sätt att beskriva min dag idag! :)

Först ringde min nuvarande terapeut och pratade lite och då hade jag knappt hunnit till jobbet. När det samtalet var klart ringde psykologen och jag fick ur mig även mer av känslorna av irritation gällande den här situationen.

Innan lunch lyckades telefonen ringa igen och jag hör bara "hej det är Karin" och min knepiga hjärna fattade inte ens vem denna Karin var innan hon förklarade. :) Hon kommer för övrigt hem till mig i morgon för hon hade sett på mig att det var något som var fel sist vi träffades.

Sedan var faktiskt telefonen tyst under flera timmar, jag åker hem, hämtar barnen och börjar pyssla här hemma då det hela börjar om igen!

Först ringer min advokat och vi pratar gällande ärendet och vad jag kan göra nu och vad som ev kan hända. När vi lägger på hamnar jag i telefonen med ytterligare en advokat och vid det här laget ville jag nog bara skratta!

Nåja. På med telefonen och hör och häpna - jag ringer ett samtal! :) Helt otroligt!!

Tog det 30 minuter efter det samtalet som jag får ett sms där någon frågar om han kunde ringa... så det slutade med att jag avslutade dagen med ytterligare ett samtal med en jurist! :) Tre jurister/advokater på en dag! Slå det om ni kan! *skrattar*

Den sistnämnda har arbetat som jurist vid länsstyrelsen som handläggare och utredare gällande de fall som kommer in till dem från socialförvaltningen!

Och innan någon anklagar mig för att ha bara släppt barnen vind för våg så kan jag lugna era hårt pickande hjärtan att så inte var fallet. Första advokaten pratade jag med i knappt 20 minuter och då hade jag stängt in mig i ett rum för då pratade vi om saker som barnen inte skulle få höra.

Den andra varade kanske i 30 minuter men då hade sonen kompisar här och brydde sig inte ens om att jag existerade och dottern lekte med sina saker på behörigt avstånd - jag såg henne men hon hörde inget. Även om hon hade hört något så pratade vi inte om något känsligt utan allt som sades var bekräftelser av tidigare inlämnade dokument - advokaterna nämnde detaljer, jag bekräftade eller förnekade.

Samtalet jag gjorde och som varade under en längre tid skedde när barnen somnat och det gjorde även det sista.

Nu hoppas jag verkligen att resten av kvällen kommer att vara juristfri i alla fall.

Nu tänker jag slå mig ner och kolla in Gordon Ramsey en liten stund.

(jag vet att detta inlägg är en direkt kopia av inlägget i min andra blogg men detta beskriver min dag så bra) :)

Inga kommentarer: