måndag 30 mars 2009

Alla goda ting äro tre.

För någon vecka sedan ramlade en förskollärare på dotterns förskola och slog sig illa. Av en slump var jag på vårdcentralen den dagen och skulle äntligen få träffa en läkare pga min ständiga huvudvärk men när jag hör hur länge den här kvinnan skulle vara tvungen att vänta på en läkare gav jag henne min tid och bokade in en ny tid till mig själv.

Dagen efter dog min bil mitt inne i centrala delarna av stan, mitt under rusningstrafik. Det visade sig att lampan som signalerar att bensinen börjar ta slut slutat att fungera och jag hade alltså fått motorstopp. Jippiii! Den eftermiddagen åkte en vän och hämtade min dotter och en annan vän kom med en dunk bensin till mig så jag kom hem. Stort tack till Johan och Helena! Och tack även Sara som kom med Helena hem till mig senare med en otroligt god kladdkaka!

Idag fick jag en chans att återgälda hjälpen fast inte till dem. Jag var bara tvungen att åka och köpa ny kattsand idag och när jag ska hoppa in i bilen igen och åka hem ser jag ett kontokort på backen. På kortet stod innehavarens namn men även vilket företag h*n arbetar vid.

Så jag tog med mig kortet hem och letade upp information om företaget på nätet och det låg ute två platsannonser och båda två hade den här personen som kontaktperson så jag ringde och för bara någon minut sedan kom h*n förbi och hämtade sitt kort.

Jag fick en ficklampa för besväret. Lite kul faktiskt för här hemma kör vi med mörkerkurragömma där alla gömmer sig och den som letar måste leta runt i ett kolsvart hem med endast en ficklampa till hjälp! :)

Det här kommer för övrigt att bli en tidigt kväll ikväll. Det känns som om jag sovit 5 minuter sammanlagt i natt för dottern har hostat så häftigt och jag har drömt riktigt konstiga drömmar. Det var inte ens att tänka på att åka till jobbet i morse - jag skulle ha slocknat bakom ratten av ren utmattning och sömnbrist.

Inga kommentarer: