lördag 28 mars 2009

Smärtande rygg men glad ändå!

Det här senaste dygnet har varit ett av de mest förvirrade när det gäller rutiner. Slocknade av ren utmattning runt 9 på kvällen och sov till 1-tiden på natten. Sedan var jag vaken till runt 7 och somnade om igen.

Jag passade på att mysa lite i soffan när jag vaknade men efter det satte jag igång och pysslade.

I ett par dagars tid har jag funderat på en sagotavla att ta med till jobbet. Jag köpte 2 stora ark papper och delade dem på mitten och satte ihop dem alla 4 efter varandra. På ena sidan har jag målat ett helt sommarlandskap med
skog sjö bäck/väg/bro samt stuga
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket


och dessa 4 delar kan man vika så man kan använda 1, 2, 3 eller alla 4 delarna till en och samma saga.

På baksidorna har jag gjort 4 helt olika dekorationer:

vinterlandskap sångstund hus samt en del som är neutral med ett snöre tvärs över sidan längst upp.

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Nu är jag förberedd för samlingar ska ni se! Jag har gjort i ordning flera sagor, sångkort och rim & ramsor och dessa är laminerade och jag sätter fast dem med häftmassa på tavlan. Hela tavlan är för övrigt inplastad helt och hållet med bokplast.

Jag älskar att pyssla men nu har jag så ont i ryggen att det känns som om jag håller på att gå av på mitten!

Inga kommentarer: