söndag 22 mars 2009

Stress vs Borderline

Okej jag kan tydligen inte släppa det här med den där sk vännen som ställde en borderline-diagnos på mig genom att enbart använda Internet som källa. :) Men sån är jag - finns det något jag undrar över så forskar jag på det istället. Jag antar att det är mitt sätt att bearbeta saker och ting innan jag kan släppa dem helt.

Jag snubblade över siten stressmottagningen.nu och hittade bland annat dessa länkar om Utmattningssyndrom & Kroppsliga signaler och det kändes som om det stod stämplat "Seven" rakt över sidorna.

Min läkare menade på att jag drabbats av en akut kris och som jag tolkar det så handlar det till stor del av stress av olika faktorer, eller kan jag vara helt ute på vift när jag tänker så?

Utmattningssyndrom – sjuk av stress utan återhämtning hittade jag också. Här fick jag in full pott! :)

Det skulle aldrig falla mig in att ställa en egen diagnos på mig själv men detta känns mer troligt än borderline.

Typ A, B eller D? *harkel* Här försöker jag lönlöst påstå att jag inte är en typ A-personlighet. Men jag misslyckas ganska bra. :)

Stress och utbrändhet
Psykiskt trauma: Krisreaktion
Psykiskt trauma: Vanliga efterverkningar & Psykisk ohälsa efter traumatiska händelser

Kriser

Dissociation (psykologi)

Inga kommentarer: