fredag 29 maj 2009

Att om och om igen bli sviken

är något som tar ganska hårt på krafterna. Jag borde vara van egentligen för hela mitt liv har gått ut på att jag blivit sviken av den personen som jag egentligen borde ha haft som mitt absolut största stöd och den personen som borde ha varit den jag såg upp till.

För 10-11 år sedan pratade jag med en vän och han sa att han visste precis hur han skulle göra när han blev pappa för han visste att för att bli en bra pappa skulle han göra precis allt tvärtemot det hans egen pappa gjort mot honom. För någon vecka sedan såg jag en notis på facebook att han fått en liten dotter och något säger mig att den här killen kommer att bli en fantastisk pappa.

Själv såg jag exet idag. Barnen gick ut och väntade på honom - min dotter hade sagt till mig att jag inte fick komma med ut för "pappa tycker inte om dig" och så säger exet att jag är den som talar illa om honom??

Ja, ja. Jag stannade kvar uppe i köket och ser exet komma körandes i min gamla bil och så fort han kliver ut bilen slår det mig att han numera ser ut som en porrskådis i en billig porrfilm! Han har tidigare haft getskägg och mustach men nu har han något pipskägg i tunn variant, rakat hår och svart linne tillsammans med träningsbyxor. Han såg ut som en lodare om något!

Jag kände faktiskt avsmak av att se honom. Hade jag sett träffat honom idag utan att ha känt honom sedan tidigare hade jag vänt på direkten för det var ingen snygg syn jag såg. Det vände sig i magen faktiskt...

Inga kommentarer: